LIMA zoekt een ervaren communicatiestrateeg

01/02/2021
Blog post


LIMA zoekt een ervaren communicatiestrateeg                                                         


Die de eigenheid, het belang van LIMA en de stip op de horizon op een aansprekende, constructieve over kan brengen aan stakeholders, community en het publiek.

LIMA is hét platform in Nederland en wereldwijd toonaangevend expertisecentrum voor digitale kunst waar nieuwe technologieën, wetenschap, digitale cultuur en kunst worden getoond, waar de discipline actief wordt bevraagd en waar wordt gereflecteerd op het veld en de positie ervan in de maatschappij. Wij vertegenwoordigen kunstenaars en ondersteunen hen in de presentatie en ontwikkeling van nieuw werk. Tegelijkertijd koesteren wij het ‘geheugen’ van de Nederlandse mediakunst met onze digital repository en conserveringsdiensten. LIMA is internationaal pionier en expertisecentrum op het gebied van archivering, conservering en distributie van mediakunst. LIMA onderzoekt en ontwikkelt in samenwerking met musea, experts, academies en universiteiten, diensten en tools voor makers en afnemers én methoden en gedrag om op een reflectieve en duurzame manier om te gaan met digitale kunst. Onze aanpak is baanbrekend, uniek en verankerd in een groot (inter)nationaal multidisciplinair netwerk.

De opdracht is om de eigenheid, het belang en de ambitie van LIMA duidelijk te maken voor de verschillende doelgroepen. De doelgroepen moeten in kaart gebracht worden, denk aan het professionele kunstenveld en stakeholders zoals fondsen en beleidsmakers, maar ook het vrije publiek. De communicatiestrategie en het communicatieplan moeten geschreven worden. Daarbij is het bepalen van de de taal, stijl en toon een belangrijk onderdeel om aansprekende en constructieve campagnes op te kunnen zetten.

  • Tijdsplanning: Vanaf 1 maart en duur in overleg, inschatting minimaal tot 1 juli 2021.
  • LIMA past de Fair Practise Code toe en volgt de richtlijnen van functie en loongebouw 
  • presentatie instellingen Beeldende kunst.
  • Opdracht is inclusief het formuleren en aanspreekpunt zijn van publieksonderzoek(en).
  • Voorkeur kennis en ervaring als redacteur (NL) 


Voor deze functie vragen we:

  • Minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding in de richting van communicatie;
  • Grondige, actuele kennis van en ruime ervaring met corporate communicatie culturele instellingen, op strategisch niveau;
  • Passie voor kunst en cultuur.
  • Voorkeur voor iemand met een diverse achtergrond en brede kunst en culturele visie.

Inlichtingen bij Vevi van der Vliet op telefoonnr +31-614699327
Stuur je C.V. en motivatie naar Vevi van der Vliet: vevivandervliet@li-ma.nl
Deadline 10 februari 2021
Voor meer informatie over de organisatie zie www.li-ma.nl